Betingelser

Betingelser

ROVIK MC AS
Vi har erfaring og kompetanse
Rovik MC AS er Yamaha MC-forhandler i Stavanger.
I butikken selges det nye og brukte mc, lett mc, mopeder og scootere.
Eiere og ansatte har jobbet i MC-bransjen i mange år.

Rovik MC AS er forhandler for følgende MC-merker: Yamaha
Vi har egen utstyrsavdeling og autorisert verksted for alle MC-merker.

Hos oss får du kjøpt MC-Utstyr og tilbehør fra de beste produsenter
Utstyr fra: Yamaha – BMW – Spidi – Rukka – Schuberth – Axxis – Arai – Bandit Helmets –
Halvarssons – Jofama – Lindstrands  – TCX – Macna – Ixion – Forma – Blublocker – Tommy – Sena – Bell – AGV –
Scala – SP Connect – Givi – Kappa – Kriega – Shad – Hepco & Becker – Abus – Rizoma – Puig – R&G – Ermax –
SW Motec – Belgom – PDL – Icon – Forcefield – Yuasa – Yamalube – Liqui Moly – Motorex – Optimate – SBS –
NGK – Caberg – Sidi – Tucano Urbano –  PMJ Jeans – Bull IT Jeans – Drag Specialties – Motorcyclestorehouse
Dekk fra Metzeler – Maxxis – Heidenau – Vee Rubber

PRODUKTINFORMASJON OG PRIS
Se vår nettbutikk på: https://www.rovikmc.no

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER
Ekspedering av ordren
Vår nettbutikk er optimalisert for Pc/bærbar pc, mobiltelefon og nettbrett.
Vi har fast porto pris Kr 129.-

ROVIK MC KJØPSINFORMASJON OG BETINGELSER
Ordrebekreftelse og ekspedering av ordren
Kort tid etter at vi mottar din bestilling vil du motta en ordrebekreftelse pr. e-post, til e-postadressen du har oppgitt.
Vi sjekker så om vi har de bestilte varene på lager. Vanligvis vil varene sendes fra oss 1-2 virkedager etter at ordren er mottatt.
Ordre som kommer inn etter kl. 09.00 kommer som hovedregel på vår plukkliste først påfølgende virkedag.
Ekspedisjonstiden regnes fra ordren kommer på plukklisten.
NB! I travle perioder og når vi har salg og kampanjer må det påregnes ekstra ekspedisjonstid, opptil fire virkedager ekstra i de travleste periodene.
Regn også med lengre responstid på e-poster sendt til vår kundeservice.
Du plikter selv å påse at all informasjon i ordren er korrekt.
Vi gir beskjeder relatert til ordren primært via e-post, er du ikke tilgjengelig på e-post må du be om å bli kontaktet på annen måte i merknadsfeltet ved bestilling.

Betalingsbetingelser
Vipps
DIBS Betalings System
Visa / Mastercard
PayPal
Alle priser er i NOK inkl. mva

Kortopplysninger:
Rovik MC As lagrer ingen kortopplysninger i sine systemer.

Vi spør aldri etter personlig informasjon fra våre kunder pr telefon eller mail.

Retur
Du har 14 dagers ubetinget returrett fra du har mottatt varene.
Varene må returneres ubrukt og i originalemballasjen.
Bruk gjerne returskjema, som kan lastes ned fra denne link
http://www.signform.no/dss/statlige-blanketter?view=forms&id=12

Vennligst pakk inn varen i plast eller papir før sending, ikke fest tape og adresselapp direkte på original emballasje!
Vi forbeholder oss retten til å belaste et gebyr på kr. 100,- dersom disse retningslinjene ikke følges.
Du må som kunde selv betale returportoen.
Vi overfører vanligvis beløpet for varene samme dag som vi mottar varene i retur, senest neste virkedag.
Du bør ta vare på kollinummeret du får ved sending, for å kunne spore pakken.

Henting av pakke
Ved å logge deg inn på «min side» i nettbutikken kan du følge pakken i postgangen.
Hentevarsel gis av Postnord når pakken ankommer postkontoret.
Vi sender e-post med pakkenummer til deg slik at du kan spore pakken din via www.postnord.no.
Vil du ha hentelapp på papir i posten må du spesifikt be om dette under merknader.
Så lenge Postnord har sendt ut varsel, er det fullt og helt ditt ansvar å hente pakken innen fristen.

Bestillingsvare /Spesialbestilte varer:
For spesielt bestilte varer regnes loven om varer som er laget etter spesielt bestilt for forbruker.
Dette innebærer at kjøper dekker faktiske kostnader, jfr §16 i angrerettsloven.
Alle varer som ikke er på lager og som må spesial importeres for kunde, anses som spesialbestilte varer.
Spesialbestilte varer har man ikke bytterett på.

Trykkfeil
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varene på siden.
Ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål.
Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!
Nettbutikk kontoret er betjent alle dager fra 10.00 til langt på kveld.

ROVIK MC AS LEVERING/HENTING AV VARENE
Vi sender varene med Postnord som servicepakke.
Det vil si at du henter dem på ditt lokale postkontor.
Du vil få sporingsnummer fra oss når vi sender deg varen.
Ingen varer sendes som brev

REKLAMASJON
Dersom det skulle være noe feil på varene, så vil vi gjøre det vi kan for å ordne opp!
Ta snarest kontakt med oss hvis du er så uheldig å ha fått varer det er noe feil med,
eller har noe annet du vil reklamere på.

ANGREFRIST
Vi ønsker kun fornøyde og glade kunder.
Så skulle du komme til å angre på kjøpet eller ønske å bytte i noe annet, kan du returnere varen/e innen 14 dager, uten å begrunne returårsaken.
Husk å fylle ut angrerettskjema som kan lastes ned her
http://www.signform.no/dss/statlige-blanketter?view=forms&id=12
Varen som returneres skal være hel og i den stand den ble mottatt, ubrukt og helst i samme emballasje (vi dekker ikke ny emballering).
Så snart vi har mottatt pakken, utbetaler vi beløpet for returen.
Salgsvarer eller spesial bestilte varer tas ikke i retur!
Vi tar ikke imot postoppkravspakker!
Returomkostninger dekkes av kunden!
Slitasje som tydelig skyldes langtidsbruk kvalifiserer heller ikke som reklamasjonsgrunn

PORTOTAKSTER
Fast pris a 129.- i nettbutikken opptil maks vekt 20kg
Bor du i Stavangerregionen kan du også velge lokal henting
Volumvare dvs store ting som feks koffertsett kan ha helt andre porto priser
Dersom det blir del leveranse, dekker vi ekstra porto.

EXPRESS-PAKKER OVER NATT BRUKER VI IKKE
Vær heller tidlig ute med bestilling.
Vi har samme porto på alle betalingsvalg

Personvern
Man må være over 18 år for å bestille i Rovik MC Nettbutikk.
Alle bestillinger går via et sikkert ordreformular. Det betyr, at all informasjon som sendes er kryptert.
Du vil alltid motta en ordrebekreftelse med en fullstendig kvittering samt betalingsinformasjon på din oppgitte e-post adresse.

Nettbutikken er optimalisert for Pc/bærbar pc, mobiltelefoner og nettbrett.

Vi har samme porto på alle betalingsvalg.
Dersom du velger lokal henting i butikken i Stavanger
så får du beskjed fra butikken når din vare kan hentes.

Derom du registrer deg i nettbutikken vår og ikke bestiller varer fra oss, rydder vi vår kundebase 1 gang pr mnd og kunder uten kjøp vil bli slettet. Dette pga av sikkerhet.

Rovik MC Nettbutikk selger varer kun i Norge og alle priser er oppgitt i Norske kroner (Nok) og inkludert 25% Mva.
Rovik MC Nettbutikk sender ikke ut e-post med div tilbud e.l.
Konkurranser eller undersøkelser har vi ikke tid til.

Alt innhold på disse nettsidene er Rovik MC AS sin eiendom og er beskyttet under opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen.
Dette innebærer at innhold på disse nettsidene ikke under noen omstendighet kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte.
Dette gjelder både tekst, produktbeskrivelser og grafikk/bilder.
Overtredelse av dette vil føre til anmeldelse og erstatningssøksmål.
Registrert varemerke® Rovik MC logo er beskyttet under lov om registrert varemerke.

Handleguide

ROVIK MC AS BESTILLING OG BETALING
Klikk på knappen «legg i handlekurv» det produktet du vil ha.
Husk å velge riktig størrelse. Når varene er lagt i handlekurven kan du velge å kikke mer på siden/handle flere produkter.
For å gjennomføre kjøpet går du til handlekurven (trykk «handlekurv» øverst til høyre på det grå feltet).
Når har funnet de varene du ønsker og lagt de i handlekurven, trykk på «Til kassen».
I kassen følger du anvisningene som gis. Vær nøye med å kontrollere opplysningene i kassen, 
både når det gjelder produktene du bestiller (modell, størrelse og antall) og leverings- og betalingsinformasjon. 
Beskjeder knyttet til ordren skrives inn i merknadsfeltet i kassen. 
Når du har sjekket at alle opplysninger stemmer trykker du «bekreft ordre».
NB: Vi tar forbehold om evt. prisfeil i vår nettbutikk.
Du vil etter gjennomført bestilling få en ordrebekreftelse på skjermen, og i løpet av kort tid en bekreftelse pr. e-post.
I denne vil du finne link til ordren/»min side», slik at du enkelt kan følge status på bestillingen din.
Dersom du ikke skulle motta en slik ordrebekreftelse er det sannsynlig at du har oppgitt feil e-post adresse.
I så tilfelle bør du logge deg inn på «min side» og sjekke e-postopplysningene der, samt at ordren er registrert der.
Gjør den ikke det har det skjedd en feil, og du må kontakte oss så vi kan finne ut av det!
For å kunne gjennomføre en bestilling må du være registrert som kunde og logget inn.
Når du er innlogget kan du også velge å legge varer i handlekurven og komme tilbake senere og gjennomføre bestillingen.
Dette er selvsagt ikke mulig dersom du ikke er logget inn.

——————
GDPR

Rovik MC AS and
On May 25th, 2018 The EU General Data Protection Regulation (GDPR) implemented new standards
for how companies use and protect EU citizens’ personal data and we want you to know how Rovik MC AS has met its obligations.
The most important thing we want you to know is that Rovik MC as is and always has been fully committed to transparency and ethical behavior.
You have our continued word that will never use any of your data in anyway which is disrespectful or unethical.
This includes selling your information or generally being creepy.
The following is a general overview of the steps we have taken to ensure we have met our obligations under GDPR.
We have a new Privacy Policy (including Cookies):
Our new Privacy Policy has been built to new GDPR standards in plain english and contains a complete list of cookies.
We’ve built new features and updated others:
Our development team has built new internal systems which allow us to meet GDPR obligations. This includes:
Data Portability – If you would like to know what data we have, please email us at with a subject line,
May I have my data? And our team will provide you a print out in CSV, machine readable format.
Data Removal – If you would like your data removed, please email us at with a subject line,
Please delete my data! And our team will immediately remove all of the data we have.
Email Subscriptions – We have improved the way our system processes «unsubscribes»
from our email database including one-click unsubscribe from current subscription and defaulting all new «subscriptions» selections to «opted out»
We’ve appointed a Data Protection Officer:We have named a dedicated Data Protection Officer
to oversee and advise on all data management throughout all of our internal systems.
If you would like to communicate with our Data Protection officer, please email us
We have purged unnecessary data from our systems:
We audited the data we collect and opted to remove many pieces of data
we had previously held as it was not being used and did not we feel we needed it.
Some of these include, Facebook User Data, City, State and Zip code data.
We’re reviewed all our 3rd party vendors to ensure all 3rd party systems we use are GDPR compliant.
This includes things like Google Analytics & WordPress
We have taken new security measures:
Rovikmc has always taken security seriously and uses all industry standard best practices to remain compliant.
Things like PCI-DSS compliance and regular external audits are a part of our DNA,
but in preparation for GDPR, we have reviewed our internal access policies to ensure only the right people have the access to the necessary level of data.
Based on an exhaustive review by our team in conjunction with third party consultants and external legal
counsel we are confident that all of our updated data policies and practices are GDPR compliant.
Feel free to contact our data protection officer via email if you have any further queries or concerns.